Thursday, February 18, 2010

apa akan terjadi bila dunia berputar terbalik??

hahaha... status dalam fb.. bkn2 yg org komen... nape aku kuarkan dalam status fb aku??
sebenarnya nk carik idea untuk aku punya blog ni.. tp apa yg aku harapkan tak menepati seperti yg aku inginkan.. pada aku maksud disebalik soalan itu sungguh mendalam.. bila kita pikir2kan, jika kita ikut hukum alam, tak mustahil dunia ini akan berputar terbalik sebab ini semua ketentuan ilahi.. kita tak boleh nk menolak qada' dan qadar tuhan.. tp bila kita pk kepada reliti hidup kita, mmg banyak yg kita boleh tafsirkan daripada soalan tersebut..
disini aku nk ringkaskan je.. tp ni drp pandangan aku la.. mungkin pandangan kita berbeza tp apa salahnya kalo kita berkongsi pandangan.. sbb kalo org kg cakap kalo kita selalu bertanya akan datangnya bermacam2 jawapan dan drp jawapan yg banyak itulah kita buat satu conclusiion...
lama plk aku membebel ni.. ok.. ok.. pandangan aku, setiap saat yg meninggal kan kita tu semua akan mengajar perjalanan hidup kita.. jauh dekat kita berjalan semua pengalamn tuk diri kita, wlpn pahit yg ditelan tp akan menjadi manis suatu hari nnt... jgn menyesal dengan apa kita buat.. kadang2 kita mesti penah terpikir nape la aku buat cmni nape aku xbuat cmtu.. kita menyesal apa yg kita lakukan... sampai tetiba je kita terpikir kalola aku boleh balik kemasa lepas akan aku perbetulkan segala kesilapan itu.. hahahha... kelakar kan.. tapi itula realiti hidup kita semua.. setiap kesilapan atau pun masalah yg kita lalui semuanya ada jalan untuk kita perbetulkan.. cepat atau lambat semuanya bergantung kepada kita.. kalo kita ambik secara serius setiap masalah yg kita hadapi maka cepatla masalah kita itu selesai dan jika sebaliknya makin bermasalah diri kita ini.. kadang2 bila da ada solution nya, hati kita pulak konfius atau pun berbelah bagi.. itu semua normal.. kita hanya perlu ambil yg betul2 boleh menyelesaikan masalah kita sahaj tanpa mendatangkan masalah yg lain...
sekarang, jadikan masa itu sebagai kawan karib kita, jikalau kita jauh drp dia maka jauh lagila perjalanan hidup kita dan jika kita selalu bersama dia maka lg mudahla perjalanan hidup kita ini..

No comments:

Post a Comment